lördag 25 augusti 2012

Ljuva Lördag

Ser fram emot att få ge Melvin hans lördagsgodis i eftermiddag :-) Han blir så glad.
Han vaknade ungefär hundra gånger inatt så jag är inte det minsta utvilad. Tvärtom.
Elliot är en segis idag tack vare hans nattliga bestyr.

Kenny är iväg och springer kraftloppet. Tror det var en mil han skulle springa. Det är imponerande hur han utvecklats på bara ett år.

Har tre gånger skrivit en lång text om ikväll och raderat den. Det angår inte alla.
Frågan är väl vad som gör det.

Jag har dels pratat med min kontakt och funderat mycket själv på saker som får mig ur balans. Vi kom fram till Facebook inte är bra. Jag irriterar mig på att människor som inte känner mig "känner" mig på fb.
Jag hamnar emellanåt mitt emellan andras konflikter och korkade åsikter och jag blir bara förbannad. Jag skiter faktiskt i er.
Facebook är en kul tanke. Jag vill se hur mina vänner har det, höra om deras liv.. Men oftast blir det information jag helst hade varit utan, ändlösa uppdateringar om barn/djur/kvinnomisshandel och sjukdomar.
Jag kollar appen hundra gånger om dagen bara för att. Att vad? Vet inte.
Överviktiga personer som stolt berättar att de gått 3 km och firar med en bulle och tror att de ska bli smala.
Jag själv skriver en massa utan att reflektera över vilka som läser.. Jag vill inte att alla vet exakt när mina barn är sjuka, hur de ser ut på morgonen, ser bilder på oss och djuren.. Det hela blir lite obehagligt.
Så. I snart en vecka har min mobil varit facebook-lös. För jag orkar inte.
Mitt konto finns kvar och jag vill ha det kvar. Men förmodligen kommer jag att gallra rejält bland mina vänner och kvar ska endast de vara som faktiskt är mina vänner på riktigt. Jag är trött på att folk som inte känner mig tror att de gör det för att vi växlar ett par ord över nätet och jag tycker att om folk vill veta hur det är med oss så kan de ta upp sin telefon och helt enkelt ringa oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar