söndag 26 augusti 2012

Suck!

Läser i var och varannan kändisblogg att de varit med sina familjer och besökt cirkus scott! De har verkligen inte fattat någonting.
Helt otroligt att någorlunda utbildade människor glatt stödjer cirkusar med djur utan att ens för en sekund reflektera över lidandet det medför och det onaturliga luv djuren tvingas att leva.
Jag vill bara gråta när jag ser elefanter, djur så fulla av värdighet ståendepå huvudet. Så ovärdigt. Så vidrigt.

Jag vill lära mina barn att visa djur respekt och att djur inte bara finns till för att roa och serva oss. Djur är individer som ska behandlas bra och ska vi hålla dem i fångenskap måste vi ge dem ett så naturligt liv som möjligt. Självklart ska de inte behöva utföra konster eller resa runt!
Cirkus går jag gärna på med barnen, djurfria! För att se akrobatik, clowner och annat. Men djur? Aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar