torsdag 31 januari 2013

Ärtsoppa med fläsk idag månntro?

Vi äter soppa nästan varje vecka, men i stort sett aldrig ärtsoppa trots att vi gillar det. Det blir oftare grönsakssoppa, svampsoppa eller broccolisoppa. Gärna med nybakade scones till eller pannkakor. Ekonomiskt och gott.

Jag ligger ganska långt nere på skalan och kravlar runt. Känner stort missnöje till saker och funderar på varför människor i vår närhet aldrig hör av sig. Jag hör inte heller av mig för jag orkar inte, kanske orkar inte andra heller.
Är det så? Är alla mer eller mindre deprimerade så här i slutet av Januari? Skillnaden för mig är att dimman aldrig lättar. När vårsolen skiner som mest så känner jag lycka en kort stund, sedan faller allt igen. Det kvittar vad det är för årstid, inuti är det likadant.

Det kanske konstigaste är att jag ändå är lycklig. Egentligen. Jag är så jävla lyckligt lottad med min man som jag är väldigt kär i och våra två pojkar som är så fantastiska. Jag älskar vårt liv. Sorgen ligger i att jag inte orkar även fast jag vill. Att jag inte kan vara den mamma jag vill för att något tynger ner mig. Hur mycket jag än älskar mina ungar och min karl så räcker det inte. Det kan inte laga det där som gått sönder utan det måste jag göra ensam.
Men jag ville förklara det, att jag ändå är lycklig. Det är en vinst i sig.

I nuet, vatten framför tv/datorn. Sedan ska jag fundera ut vad veckans soppa blir :-)
Det blir inte roligare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar