fredag 4 januari 2013

lurigt

Oj, det här var krångligare än jag trott. Jag bloggar i stort sett bara från min mobil men nu tänkte jag sätta mig här och skriva ihop ett riktigt inlägg med bilder i rätt ordning osv... Men nej, det blev bara krångligt. Av någon anledning kan jag inte plocka in bilder från datorn till bloggen? Den vill bara använda biloder jag redan publicerat och som finns på bloggen. Orkar inte sätta mig in i hur man gör nu heller.
Upptäcker dock att jag saknat att skriva så här, på riktigt från en dator. Med riktiga tangenter. Kanske borde jag göra det oftare?

Det här är lyx. Barnen sover, jag lyssnar på musik och har fått sitta här ostörd. Jag har hunnit med att beställa lite kläder till Elliots förskolestart. Magont. Min fina lilla plutt. Nya galonisar antar jag att han kommer att behöva i vår. Lite nya tröjor till båda så att de kan matcha. Innan jag fick mina två barn så fnissade jag åt föräldrar som syskonmatchade men nu kan jag inte låta bli för det är så gulligt. Stor och liten.

Funderar på om jag skulle orka skriva på riktigt? Alltså studera, något vettigt. Ett skolarbete. Kanske i framtiden. Kanske kanske. Bara mitt huvud börjar att samarbeta, om tankarna slutar trassla ihop sig och bilda stora nystan av ovett. Kan jag bara strukturera dem, sova om nätterna och äta ordentlig mat så kanske kanske att jag kan bli en riktig människa sen?

Känner att det här var nyttigt. Ännu en pusselbit jag saknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar