onsdag 9 januari 2013

Bekräftelsejunkie

Jag inser att det är rätt svårt att motstå att skriva ett par rader på Facebook om att jag ligger svettig och dan efter ett träningspass. Likaså när jag gått mina promenader.. Men jag har lovat mig själv att sluta upplysa världen varje gång jag tränar för det påverkar mig negativt i längden.

Mitt största och viktigaste mål är som jag nämnt tidigare att få en hållbar och stark kropp. Sen hur den ser ut måste jag lära mig att strunta i för det är inte relevant. Den största utmaningen är att ändra mitt synsätt, min syn på mig själv och andra.

Alla kan äta mindre, nyttigt eller ingenting alls.. Men för att må bra krävs det något mer, något annat. Det är vad jag tror iallafall och jag vägrar hata min kropp mer, så därför börjar jag min resa mot att inte göra det. En självpepp och kamp mot mina inre demoner. Det handlar inte om vikt, det handlar om tankar. Att ställa om fokus från att ha "smal" som mål till att ha sund som mål. Och nej, då menar jag inte nödvändigtvis att sund är smal. Jag menar sund som i att ha bra värden, bra blodtryck, orka springa, orka leka med barnen, ett hjärta som orkar med att pumpa runt blodet i många år till men samtidigt kunna äta mat utan att behöva lägga mig ner för att inte kräkas. Därför skiter jag i min vikt och min kost. Den rör jag inte för varje gång jag gör det så slutar det med att jag blir besatt. Ingenting är viktigare än att jag mår bra i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar