torsdag 24 januari 2013

En annorlunda dag

Eftersom att Melvins mage varit lite ur balans efter magsjukan så fick han vara hemma med mig idag. Idag har den hittills mått bra dock. Elliot fick åka till förskolan ändå, vi vill inte förstöra hans inskolning ännu mer utan nu får han vara där. Han älskar det.

Det var väldigt länge sedan jag hade en dag ensam med min Melvin. För det första så gav han mig sovmorgon! Han fick välling av Kenny innan han åkte till jobbet och så satt han och såg på Barnkanalen ensam medan jag sov. Vid åtta vaknade jag med ett ryck och blev rädd att något hänt men icke, han satt snällt och tittade på tv i soffan. Min lilla pösmunk.
Om en timme ska vi göra oss klara och sedan gå ner till centrum för att äta lunch med barnens morfar. Mysigt.


Det lilla kräket verkar må skapligt efter veterinärbesöket igår. Han sov i buren hela natten! Och hade kissat i filten så det stinker här hemma. Finns det något värre än hankattpink? Usch. Det dröjer några månader innan alla könshormoner är väck så kisset kommer att lukta ett tag till. Jag verkligen hatar när det luktar katt i ens hem. Vanligtvis känns det inte att vi har katter hemma alls mer än om Fridolin råkat skvätta utanför lådan men det är ytterst sällan.
Hmm. Det lilla kräket behöver verkligen få sig ett bad nu. Han är äcklig i pälsen och inte blev det bättre av att han kissade ner sig. Får nog be om assistans då för jag vet i sjutton om jag reder ut det själv.

Ute är det apkallt idag men gnistrande vackert. Det gör mig ingenting att det är kallt så länge solen skiner. Det gäller bara att klä på sig som om man skulle ut på polarexpedition ;-) Bilden tog jag i skogen igår. Underbart. Idag är det nästan lika fint ute, mycket kallare dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar