lördag 19 januari 2013

Isolering

Kenny är iväg och tränar, han är den enda som inte isolerar sig från omvärlden. Jag är inte helt kry och Melvin kräktes i natt igen. Elliot verkar må skapligt iallafall. Envisa magsjuka!

Jag och Elliot ligger och slappar i soffan, Melvin sover. Vi håller ett lugnt tempo skulle man kunna säga. Det är inte så kul att sitta inne hela tiden men jag vill inte riskera att vi smittar ner någon stackare. Jag kan från hjärtat säga att jag föraktar människor som inte isolerar sig minst 48 friska timmar efter magsjuka! Om alla gjorde det så skulle den förmodligen inte få lika stor spridning.

Så. Om vare sig Melvin eller Elliot visar fler symtom nu så är det förskoledags på måndag, annars får vi hålla oss hemma ytterligare en dag.

Det har vissa fördelar det här, vi får extra mycket tid tillsammans och det gillar vi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar