fredag 4 januari 2013

Osunda jag

Den här tjockisen har bra värden, mycket bra blodtryck och går flera mil i veckan. Mockar hästskit och bär tunga balar.
Ändå ses jag som så jävla osund bara för att jag är rundare än idealet. Men ärligt talat, sluta.
Jag jobbar med mig själv för att ändra min syn på en sund kropp. En frisk och stark kropp måste inte vara smal! Allt handlar om hur den känns och vad den orkar.

Jag tycker om min kropp. Den orkar massor. Mitt framtida mål är att bättra på konditionen ännu mer och orka springa längre sträckor snabbare än förut. Jag vill äta mat som ger mig bra näring men också kunna äta godis till filmkvällen utan dåligt samvete!

Jag och Kenny kommer att äta ganska hälsosamt men jag tänker försöka att inte låta min fixering vid mat ta överhanden. Igen.
Det är helt enkelt inte värt det och definitivt inte sunt.

2 kommentarer:

  1. Åh vilket skönt inlägg att läsa, även om du ibland skriver att du har långt kvar till att bli frisk så har du ju kommit jääättelångt redan nu och du kämpar på så bra!
    Spännande och skrämmande med förskolestart kan jag tänka mig, dock ett starkt beslut från er! Hoppas du får mer tid till att läka och bli ännu starkare människa-fortsätt kämpa på!
    Jag läser varje inlägg du skriver men är riktigt dålig på att kommentera för är lite krångligt från mobilen tycker jag. Tack för jag får följa dig, du inspirerar mig! Kram Stina (tredjejuniflickan.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din kommentar. Vägen till att bli helt frisk känns lång men jag ska ta mig dit. Som du säger så har jag nog kommit en bit på väg :-)
      Kram

      Radera