lördag 26 januari 2013

First time ever

För första gången men säkerligen inte den sista så har jag bakat minicupcakes. De blev inte alls perfekta men så ansträngde jag mig inte till tusen heller utan spritsade lite halvstressat.

Jag använde mig att Leilas cupcakes grundrecept för det är det bästa receptet på cupcakes. Fast jag använder mig av vaniljpulver istället för vaniljsocker för jag avskyr smaken av konstgjord vanilj. Gräddade dem i 225 grader i ca 10 minuter vilket var i längsta laget tror jag men det var lite svårt att avgöra.

Hälften har ett hallon i sig och pärlor andra hälften har fått en klick chokladsås och silverströssel och alla är spritsade med rosa färskostfrosting.

Kändes passande till Kennys och Patriks öldrickning ikväll och barnen misstycker nog inte. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar