fredag 11 januari 2013

Det här med vädret

Jag vet inte vad jag tycker riktigt. En del av mig vill gnälla lite och svära över snön som faller medan en annan del försöker intala mig att det bara är januari än och att mörkret kommer att ligga kvar över oss ett tag till. Då är vit fräsch snö ganska välkommet.

Men som jag längtar efter vår nu. Det är kämpigt de här sista kalla månaderna.
Det är då jag börjar att ifrågasätta varför vi bor kvar i det här kalla mörka landet? Större delen av året är det mörkt och kallt. När den där efterlängtade sommaren äntligen kommer ja då regnar det mest hela tiden eller är mulet med 17 grader mesta delen av de där ynka 3 månaderna av årets 12.
Det är på grund av familjen och vännerna förstås. Men ibland.. Ibland drömmer vi oss bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar