onsdag 30 januari 2013

En evig upprepning

Jag är ju inte arg och ledsen varje dag hela tiden.. Men jag skriver ofta just när jag är det för då fyller bloggen en bra funktion för mig. Jag kräks ut lite elände här så känns det lite bättre inombords.

Idag är en trött dag. Igen. Jag har misslyckats med kaffet så det blev svagt. Svagt kaffe gör mig förbannad. Och äckligt kaffe. Slöseri med vatten och bönor! En svag kopp kaffe gör ingenting för mig mer än att vara blaskigt äcklig.

Elliot höll låda inatt? Och båda barnen verkar snörvliga igen. Det gör mig fan arg också! Kan vi bara få vara lite jävla friska någon gång? Vi var friskförklarade i lördags kväll! Det är inte många dagar sedan men inatt var som sagt Elliot vaken och höll igång. Melvin vaknade också och lät misstänkt hes i halsen. De är på förskolan ändå, ingen feber och de båda var pigga... Vi avvaktar och ser om de blir sämre.

Jag ska äta lunch med pappa idag, det är en positiv sak med dagen. I lugn och ro utan barn dessutom så att vi kan prata ordentligt. God mat och gott sällskap gör mig glad.

Att unna sig att äta lunch ute ibland är viktigt tycker jag. Det är ett bra sätt att umgås och få ett avbrott i vardagen. Slippa den där microvärmda lite halväckliga lunchlådan för en dag. Att sätta sig ner en timme och bara prata med någon man tycker om. Det är vardagslyx för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar