tisdag 29 januari 2013

Kväller

Barnen sover och vi har kvällsgympat. (Nej jag annonserar inte ut att vi haft sex, vi kör TRX och crosstrainer)
Jag ska studsa in i duschen och sen ska vi kika på The Killing som Zarah tipsat om.

På tal om Zarah. Jag blir så där nostalgiskt jäkla lycklig i magen av att tänka tillbaka på våra år. Jag lärde känna Zarah när hon var dagbarn hemma hos oss när vi var sisådär 3-4 år? Sedan dess har vi gått i samma skola men även i olika skolor men ändå har vänskapen funnits kvar. Idag ses vi inte regelbundet men hon är en sådan vän man inte måste underhålla varje vecka utan när vi väl ses så är det som om tiden stått still.
Våra ridturer tillsammans. Dricka hederligt knyckt sprit som tonåringar och på senare år få sina skor nerspydda... Hehe.
Jag har en sån sjukt rolig bild på Zarah i min iphone som jag inte skulle kunna publicera här men som är så skojig! Det är Zarah liggande raklång på en trottoar med klänningen och jackan uppdragen över antiktet och händerna bakom huvudet. Hon vilade bara lite. På väg till krogen. Någon var snäll och förevigade ögonblicket. Zarah har i sin ungdom även somnat med huvudet i en kattlåda.
Fina Zarah. ❤
Snart dags en get-together tycker jag!

Eftersom att jag inte kan publicera bilden på Zarah slänger jag in några längtans bilder på saker jag längtar efter just nu. Kort och gott solsken, vatten, Grimm och ridtur på bar mark.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar