torsdag 6 december 2012

:)

Johodå.
Melvin går på antibiotikakur för sina svinkoppor, Kenny påbörjade idag en 10-dagarskur med kåvepenin för sin halsfluss.
Elliot är feberfri och rätt så glad, jag också. Bara aningen förkylda men det lär vi väl vara tills i vår ;-)
Känner ändå lite hopp nu att medicinerna gör sitt jobb.

Har varit nere på centrum och ätit lunch med pappa. Promenaden dit med vagn var som ett helt träningspass. Människor man möter hälsar och vi utbyter medkännande blickar. Ingen tycker om att pulsa i hög snö på väg till sina göromål. De som skottar och plogar jobbar nog så fort de kan, tror inte alls att de ligger på latsidan som många andra verkar tro. Det har bara kommit jäkligt mycket snö jäkligt fort och det tar en stund för dem att jobba ifatt.
Men jo. Lite eländig kände jag mig där jag fick vända vagnen och släpa den igenom stora snövallar. Elliot skrattade åt mig när jag pustade och stånkade.
Hoppas hoppas att vi får en vit jul i år :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar