måndag 24 december 2012

Kväller

Har satt mig i soffan med ett glas rödvin. Första alkoholen idag, inte för att jag är överdrivet politiskt korrekt och haft vit jul utan helt enkelt för att alkohol inte är en del av vår tradition på julafton. Det händer att någon dricker spetsad glögg och folköl serveras men det är precis lika vanligt att man som jag dricker barnglögg och julmust och man är lika nöjd ändå.
Sen nu efteråt är det rätt bra med ett glas vin, eller 5.. ;-) Lugnet lägger sig.

Barnen har varit så där disneyfilmsnöjda med sina julklappar. Vi har inte haft tv:n påslagen på hela eftermiddagen och kvällen utan bara umgåtts.

Imorgon är det lugna gatan. Vi planerar pulkaåkning och lek med allt nytt.
På annandagen skulle vi ha firat med min mamma men nu tänker jag inte åka dit. Leka charader är inte min grej helt enkelt. Så. Lugn ledighet framför oss. Det ska bli skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar