måndag 17 december 2012

Man kan väl ändra sig?

När jag drömde om en egen collie så såg jag en sobelfärgad Lassie framför mig. När jag sedan blev med en trefärgad bedårande liten colliegrabb så började jag tycka att de svarta är finast. Någon gång ska jag ha en sobelfärgad.
Men blue merle har jag aldrig gillat. Förrän nu på senare tid då! Efter att dels ha träffat blåa collies men också tittat mycket på bilder av olika varianter så har jag helt ändrat mig.. Jag kan mycket väl tänka mig att ha en blå i framtiden också :-) Drömmen vore väl att ha tid med en av varje färg. I framtiden kanske jag har det. En glad pensionär med tre colliesar. ;-)

Gimlis mamma råkar vara blå. Hon är av brukstyp och så trevlig! Henne hade jag gärna öppnat upp vårt hem för om hon behövt ett nytt. Det är hon på bilden, sötnos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar