söndag 2 december 2012

Känner att vi förtjänar lite jävla lugn och ro!

Jag har slängt alla sängkläder i tvätten, med fyra i familjen blir det en del... Lägg sedan till vår förkärlek att ha mysiga täcken och filtar i soffan. Alla handdukar och badlakan.. Förklarat för lilla Melvin att vi inte kan pussas och gosa som vanligt. Dammat och torkat av handtag.
Gett barnen lunch.

Sedan kraschade jag. Min kropp är fortfarande sjuk även om febern släppt :-/ Halsen gör svinont och kroppen är så där jobbigt trött och värdelös.. Har inte sovit ordentligt heller och haft mer att göra än jag ens gör när jag är "frisk"..... Så nu tog jag mig en vila trots att Kenny är sjuk, jag klarar inte hur mycket som helst även om jag skulle vilja.

Vilken misär det är. Jag vill bara få ha det lite vanligt ett tag, låta Melvin gå på förskolan och få lite vardag och rutin igen. Barnen är uttråkade, jag är uttråkad. Kenny kraken ligger och har feberfrossa.

Det kunde förstås varit värre, det kunde ha varit julhelgen! Hemska tanke. Nu är det bara första advent och det är ingen stor sak.
Hade vi varit friska hade jag åkt och tagit in Grimm och Pigge ikväll men Ester kunde tack och lov ordna det. Ingen aning om hur hon lyckades trolla fram tid? Men alla har vi väl våra talanger. ;-) Fina lilla hästen. Jag saknar honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar