lördag 1 december 2012

Min vanliga tur

Kenny kikade ner i min hals förut och jag verkar ha likadana blåsor där som Melvin hade innan han fick blåsor överallt. Det är en barnsjukdom för helvete! Det är ovanligt att vuxna drabbas för de flesta har antikroppar så jag trodde inte att jag skulle få det :-(
Hoppas hoppas att det är något annat.

Ser Tv3 Dokumentär.. Vilka flummbullar de som hemskolar sina barn verkar vara... Kanske skulle låta Melvin välja vad han ska lära sig också? Isf skulle han väl gå ut "skolan" och veta massor om djur, bakning och diverse fordon men inte ha en susning om Kina eller hur vårt lands demokrati fungerar... Det finns en anledning till att barn följer en skolplan och jag tror att det är viktigt för dem att lära sig det sociala spelet med andra människor. Att fungera i grupp är en bra grund för framtida arbeten tex..

Jag är öppen för det mesta, struntar faktiskt i om folk ammar sina ungar tills de börjar skolan eller om de äter LCHFkost men hemskolning det tycker jag är vansinne.

2 kommentarer:

  1. Mmm, speciellt när föräldrarna inte ens har gymnasieutbildning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast pappan hade väl gått en 2-årig linje? Men det är ändå galet.
      Barnen missar mycket.

      Radera