torsdag 6 december 2012

Kroppsvätskor

Jag blir ganska äcklad av andra människors kroppsvätskor oavsett vad de är. Saliv, kiss, blod, sperma.. Men något som slår mig är tanken på att några droppar mensblod på en binda kan uppröra så många att det blir något av en internetstorm medan det kan sprutas sperma hit och dit utan att någon höjer ögonbrynen.

Jag brydde mig inte nämnvärt om Lady Dahmers mensbild på instagram, några få droppar blod på en annars fräsch binda är ingenting som upprör mig, chockerande va?
Om jag däremot råkar se en bild av en brutta med nyllet fullt av seg sperma så får jag snabbt titta bort för att inte spy. Faktiskt.

Men man får inte glömma en viktig skillnad här. Mensblod är kvinnligt, smutsigt och skamligt trots att hälften av världens befolkning har det en vecka i månaden så man kan tycka att det kanske skulle kunna anses som normalt medan sperma är något manligt, sexigt och snyggt.
För många är det så. Själv ogillar jag nog de flesta kroppsvätskor.. Men kan inte släppa tanken på hur jävla sjukt det är att den kvinnliga kroppen ska vara ren, oskuldsfull och vacker medan männen får vara mer naturliga, mer ursäktade. Det retar gallfeber på mig.

2 kommentarer:

  1. Jag har missat hela mensbildsgrejen men jag skulle inte vilja se det, lika lite som jag vill se kroppsvätskor överhuvudtaget. Jag är lite pryd. Men blod känns ju extremt mycket "renare" än sperma, kiss osv.

    Lite kul hur du gav mig bilder jag inte riktigt var beredd på när jag läste inlägget.

    "en brutta med nyllet fullt av seg sperma"

    Haha, den meningen kommer förfölja mig...

    SvaraRadera
  2. Haha! Förlåt mig om du drömmer mardrömmar inatt ;-)
    Men det är min skräckbild verkligen, får kväljningar varje gång jag porrsurfar ;-)

    SvaraRadera