onsdag 12 december 2012

Jomen så kan det vara?

Melvin förklarar för mig att han önskar sig en ny brandbil i julklapp.
M-Pappa har tagit sönder min. Han drog sönder den och slog sönder den.
Jag -Vad gick sönder på brandbilen då Melvin?
M-Allt. Den är helt värdelös.
Jag -Är det verkligen sant?
M-Ja! Pappa tog sönder brandbilen jag fick av Bengt.

Och där kom det intressanta. Melvin minns alltså att han fick brandbilen av Bengt, vår snälla granne i Viggestorp! För över ett år sedan.
Men nej, Kenny har inte förstört den ;-) Den är inte alls sönder men Melvin vill nog ha en till i julklapp. Skruttunge!

Vad jag saknar att bo i Viggestorp. Där trivdes vi bra. Det är visserligen nära till centrum nu och det är bra men Viggestorp var mysigt, färre och trevligare grannar. Lugnare.
En stor fyra där med uteplats vore något. Tror inte att det finns för uthyrning dock och köpa insats vill jag inte göra. Ska jag äga vill jag äga på riktigt dvs hus. Bostadsföreningar förstår jag mig inte på, inte heller att låtsas äga en lägenhet man inte äger egentligen bara för att få möjlighet att riva en vägg om man vill. Nej tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar