fredag 21 december 2012

Det här med Vit Jul...

Läser om det här på olika bloggar, hör om det på radion. Vit jul. Och då syftar man inte på vädret utan på att vi vuxna ska dricka alkoholfritt under julhelgen.... En blogg jag läste nu under förmiddagen skrev att "gör om, gör rätt, gör så här, det här är okej men inte det här".. Rena regler för hur alla ska göra enligt henne. Men vem bestämmer?
Jag kan hålla med om att man inte behöver supa sig full när man har barn närvarande. Men vilka barn far egentligen illa av att trygga vuxna i dess närhet tar ett par glas vinglögg eller en julsnaps? Man får skilja på alkoholism och vanligt bruk av alkohol!
Jag tycker inte om alkoholfri glögg. Nöjer mig med 2,2% lättvinsglögg helt klart men nej, på julen kommer jag att dricka stark glögg. Det är MIN jul också. Det är Allas jul även om fokus självklart ligger på barnen.

Varför hårdra? Om man kan hantera alkohol så är det väl fritt fram att nyttja det. Kan man inte det så är det väl bättre att man avstår året runt eller lider barnen lite extra just på julafton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar