söndag 16 december 2012

My bad

Joho! Ibland har även jag fel. Det är en rektor som sagt att barnen inte får vara pepparkaka i lussetåget. Hennes tanke var god, hon ville inte kränka någon men tyvärr blev konsekvensen den motsatta och tyvärr gav hennes agerande rasisterna vind i seglen.
Kanske kan vi enas om att det inte är invandrarnas fel att en svensk rektor bestämmer något sådant? Och nej, det blir inte ett permanent beslut för Sveriges alla skolor för all framtid så alla som brinner för bruna kläder med vita detaljer på kan andas ut.

Läggdags. För ett tag sedan. Ny vecka imorgon och bara en vecka kvar till självaste Julafton.
En vecka full av stress och Kenny är butter på mig för att jag har en viktig tid i Norrköping på Onsdag... Jag hoppas att jag snart kan få tillbaka lite energi så att jag orkar ta kökort, då hade han inte behövt agera chaufför så fort jag ska någonstans.

Jag tror att jag måste stänga ner lite, dra för gardinerna och försöka samla mig. Jag vill så gärna bara orka leka med mina underbara ungar och då behöver jag ta den energin någonstans ifrån... Men det får det vara värt, så klart det är. Ungarna är det bästa jag har och att vara deras mamma är den viktigaste rollen jag någonsin fått och kommer att få.
Melvin.
Elliot.
Gosiga pluttungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar