torsdag 20 december 2012

Glad dag

Idag fick jag sova och oj vad jag sov! 12.10 vaknade jag och då har jag inte vaknat till alls sedan barnen åkte imorse. Ändå är jag lite trött nu men det är en annan slags trötthet.

Vi har handlat julklappar, jag önskar att jag var rik för jäklar vad jag skulle shoppa loss till barnen då. Det finns så mycket roligt i affärerna. Men sen är det väl egentligen så att barn inte behöver ha massvis med julklappar...

Våra barn får inte saker speciellt ofta mer än på just jul och födelsedagar. Det finns få saker som är mer motbjudande än bortskämda snorungar som tror att man kan få precis vad som helst när som helst. Som förväntar sig att få saker varje gång man är inne i en affär. Inte min melodi och så kommer jag aldrig tillåta att våra barn uppför sig.
Men eftersom att jag inte köper så mycket grejer resten av året så kliar det i fingrarna nu ;-) En lottovinst vore inte fel!

Avslutade med en liten nätt familjepizza. Formen och periodisk fasta jobbar vi med efter nyår igen, den avdelningen har tagit julledigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar