söndag 16 december 2012

Oh.

Elliot vaknade så jag gick ner till honom, efter två minuter somnade han men jag blev kvar. Lilla gosiga unge. Han ligger tätt intill och det är så mysigt så jag vill nästan inte gå härifrån. Trött blev jag också.

Vilken skillnad det är från dag till dag hur man uppfattar saker. Idag har jag haft en ganska irriterad dag inombords och därför kanaliserat det på diverse saker som irriterar....
Jag har också en ganska känslig dag och då blir jag så där löjligt skör. Nu inbillar jag mig att många är emot mig och att saker som skrivs här och var är personliga pikar till mig. Jag intalar mig själv att det inte alls är så utan att det ligger hos mig, jag är känslig idag helt enkelt och suger åt mig allt negativt. Men ändå rubbas jag en smula.
Funderar.

Kanske är det bättre att jag undviker personer som får mig att känna så. Slutar läsa deras bloggar och loggar ut från dumma facebook som ändå mest irriterar mig. Alternativt tar bort alla som gillar en massa strunt så jag slipper se eländet.

Kanske är det bättre att hålla sig till den skara människor jag vet vart jag har och ge fan i resten. Sluta bry mig. För varför bryr jag mig egentligen? Det är inga viktiga människor.

Gänget i fredags, ni är för härliga. Varför kan jag inte fokusera på det istället? Jag har så fina människor runt mig som vill mig väl!
Fokusera rätt. Lägg energin rätt. Tänk rätt.
Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar